Burkhard Hoffmann
Senior Researcher

Tel: Tel.: +49 931 794077-0
Email: hoffmann@stiftung-umweltenergierecht.de

Burkhard Hoffmann is a lawyer and Senior Researcher at Stiftung Umweltenergierecht. Before that, from July 2014 to March 2021 he was a lawyer in the law firm von Bredow Valentin Herz in Berlin, which specializes in the law of renewable energies. As part of this activity, Burkhard Hoffmann focused on the production, delivery and consumption of green gases and the electricity produced from them. Most recently, the focus was increasingly on leading advice on renewable fuels, including green hydrogen. Burkard Hoffmann completed his law studies from 2005 to 2011 in Berlin and Paris, and his legal clerkship from 2012 to 2014 in Berlin and Johannesburg.

Publications

Online publications

Oliver Antoni, Thorsten Müller, Anna Halbig, Julian Senders, Burkhard Hoffmann, Jana Viktoria Nysten,

Auf dem Weg zum Wasserstoffwirtschaftsrecht? Rechtsgrundlagen und Entwicklungslinien für die Regulierung der grünen Wasserstoffwirtschaft

Juli 2021

Presentations

Oliver Antoni, Burkhard Hoffmann,

NRL und Zeitenwende im Energierecht – welche Änderungen zeichnen sich ab?

Breakout-Session, Transferworkshop des Norddeutschen Reallabor, HAW Hamburg, Hamburg, 17. Mai 2022

Oliver Antoni, Burkhard Hoffmann,

Wirtschaftlichkeit der Erzeugung und Vermarktung von (grünem) Wasserstoff

Vorträge und Moderation, Breakout-Session, Transferworkshop Norddeutsches Reallabor (NRL), Hamburg, 20. September 2021